loading...
مجله زیبایی و سلامت 21
مریم بازدید : 64 سه شنبه 13 آبان 1399 نظرات (0)

چای شیرین نشده غنی از آنتی اکسیدان است ، که از بیماری های مزمن جلوگیری می کند و به ترمیم سلول های بدن کمک می کند. آنتونی کوری ، MD ، جراح ارتوپدی در تولدو ، اوهایو می گوید: "چای از گیاه Camellia sinensis تهیه می شود که حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به عنوان کاتچین شناخته می شوند ، از همه مهمتر اپی گالوکاتکین گالات (EGCG)." "اینها رادیکال های آزاد بدن را از بین می برند و التهاب را کاهش می دهند."

بنابراین صورتی ها! وقت آن است که در مورد مزایای شگفت انگیز نوشیدن چای ، به علاوه چند خطر که باید از آنها آگاه باشید ، مطلع شوید.

فواید نوشیدن چای هر روز:

مزیت شماره 1: خطر ابتلا به برخی سرطان ها کاهش می یابد:

آنتی اکسیدان ها و ترکیبات موجود در چای با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها ارتباط دارد. Uma Naidoo ، MD ، مدیر روانپزشکی تغذیه ای و سبک زندگی در بیمارستان عمومی و دانشکده ماساچوست در دانشکده پزشکی هاروارد می گوید: "اثرات مفیدی در سرطان های پوست ، پروستات ، ریه و پستان دیده شده است." "انواع مختلف چای بر سرطان های مختلف تأثیر می گذارد."

مزیت شماره 2: پوست شما سالم تر خواهد شد:

نوشیدن منظم چای سیاه می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. جالب است که نحوه تهیه آن تفاوت ایجاد می کند. دکتر نیدو می گوید: "چای سیاه گرم برای کارسینومای سنگفرشی پوست مفید است."

مزیت شماره 3: خطر ابتلا به دیابت کاهش می یابد:

نوشیدن چای سیاه هر روز با کمک به کنترل قند خون بعد از غذا می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد. طبق مطالعه ای در مجله تغذیه بالینی آسیا و اقیانوسیه ، چای سیاه می تواند قند خون را کاهش دهد - به ویژه پس از خوردن غذاهایی که حاوی ساکارز هستند. اگر آماده انجام کارهای بیشتری هستید ، مطمئن شوید که این اشتباهات غذایی را مرتکب نمی شوید.

فایده شماره 4: دندان های شما قویتر می شوند:

در حالی که نوشیدن چای در طول روز می تواند دندان های شما را کمی لکه دار کند ، اما ارزش آن را دارد. طبق مطالعه ای در مجله آسیب شناسی دهان و فک و صورت ، چای سبز دارای اثر ضد باکتری است که می تواند باکتری های ایجاد کننده حفره در دهان شما را کاهش دهد. نوشیدن هر روز چای سبز همچنین می تواند حساسیت شما را تسکین دهد.

مزیت شماره 5: قلب شما از شما تشکر می کند:

خواص ضد التهابی چای می تواند رگ های خونی شما را آرام و شفاف نگه دارد و استرس کمتری بر قلب شما وارد کند. دکتر کوری می گوید: "کاتچین ها التهاب را کاهش می دهند و بنابراین از ایجاد پلاک در عروق حیاتی جلوگیری می کنند." دکتر نیدو توصیه می کند روزانه سه فنجان چای سیاه بنوشید تا به فواید آن در سلامت قلب برسد.

مزیت شماره 6: خطر ابتلا به بیماری آلزایمر ممکن است کاهش یابد:

تصور اینکه شما یا یکی از عزیزانتان به بیماری آلزایمر مبتلا شده اید ترسناک است. مهم است که علائم هشدار دهنده اولیه را بشناسید و آنچه می توانید برای جلوگیری از آن انجام دهید. دکتر نیدو می گوید: "چای سبز می تواند به شما در ایجاد مقاومت در برابر استرس و به طور بالقوه بیماری آلزایمر کمک کند." "پلی فنول ها از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کنند."

مزیت شماره 7: خواب شما می تواند بهتر شود:

اگر شب های خود را با ریختن و چرخاندن می گذرانید ، سعی کنید قبل از خواب با یک فنجان چای روبرو شوید. دکتر نیدو می گوید: "چای دارویی آسیای شرقی می تواند بی خوابی را بهبود بخشد." طبق یک مطالعه در تحقیقات پزشکی یکپارچه ، نوشیدن چای می تواند به بهبود خواب و کیفیت زندگی در افرادی که بی خوابی خفیف تا متوسط ​​دارند کمک کند.

مزیت شماره 8: ممکن است دامنه توجه شما بهتر شود:

کافئین موجود در چای می تواند توجه و هوشیاری شما را بهبود بخشد. دکتر نایدو توضیح می دهد: "تئانین یک اسید آمینه است که تقریباً خاص چای است (جدا از قارچ Bay bolete)." "همچنین ممکن است با آرامش بخشیدن به مغز ، توجه را بهبود ببخشد ، اما وقتی زمان تمرکز است باعث تحریک آن می شود." اگر هرگز احساس کردید که در تمرکز و تمرکز مشکل دارید ، سعی کنید یک فنجان چای گرم را درست قبل از زمان کار نوشید.

مزیت شماره 9: متابولیسم بدن شما سرعت می گیرد:

آماده هستید که هنگام نشستن در پیشخوان آشپزخانه خود سرعت متابولیسم را افزایش دهید؟ دکتر کوری می گوید: "کافئین موجود در چای به بهبود قدرت ذهنی و همچنین افزایش متابولیسم و ​​چربی سوزی (حداکثر 100 کالری در روز) کمک می کند." فقط مطمئن باشید که در بخش کافئین زیاده روی نمی کنید. یک فنجان چای سبز حاوی حدود 40 میلی گرم کافئین است و دکتر کوری توصیه می کند مصرف کافئین روزانه خود را به بیش از 300 تا 400 میلی گرم محدود کنید.

خطرات نوشیدن چای هر روز:

خطر شماره 1: ممکن است آهن کافی جذب نکنید:

کاتچین موجود در چای می تواند توانایی بدن شما را در جذب آهن تغییر دهد. این بدان معنی است که حتی اگر غذاهای پر آهن بخورید ، فواید آن را نخواهید داشت و ممکن است کم خون شوید. دکتر کوری توصیه می کند: "اگرچه بیشتر افراد سالم تحت تأثیر این بیماری قرار نخواهند گرفت ، اما کسانی که دچار کمبود آهن یا کم خونی هستند باید از مصرف زیاد چای سبز خودداری کنند." این شامل کودکان ، زنان باردار و هر کسی است که سابقه بیماری کلیه دارد.

خطر شماره 2: احتمال خونریزی در شما بیشتر است:

نوشیدن مقدار زیادی چای هر روز می تواند شما را در معرض خطر خونریزی از یک بریدگی یا برآمدگی جزئی قرار دهد. میشل لی ، یک جراح پلاستیک دارای مجوز هیئت مدیره در بورلی هیلز ، کالیفرنیا ، توضیح می دهد: "این شما را مستعد کبودی می کند." "من از همه بیمارانم می خواهم که دو تا سه هفته قبل از جراحی نوشیدن چای را متوقف کنند."

خطر شماره 3: ممکن است داروی شما مثر نباشد:

در حالی که فواید نوشیدن چای نامحدود به نظر می رسد ، قبل از اینکه هر روز یک قابلمه دم کنید با پزشک و داروساز خود صحبت کنید. دکتر کوری هشدار می دهد: "کاتچین ها می توانند با برخی از داروهای فشار خون و قلب تداخل کنند." "مهم است که این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید."

چه مقدار چای باید بنوشید؟

مطالعات در مورد میزان مصرف هر فنجان چای در روز متفاوت است. شما می خواهید بدون زیاده روی در مصرف کافئین ، بیشترین مزایای آن را بدست آورید. دکتر کوری توصیه می کند: "برای داشتن حداکثر فواید سلامتی از چای سبز ، نوشیدن سه تا پنج فنجان چای سبز در روز بسیار موثر است."

کدام چای سالم ترین است؟

هنگام انتخاب چای ، از شیرین نشدن آن اطمینان حاصل کنید. حتی اگر برخی از چای های طعم دار فاقد کالری باشند ، باز هم می توانند شیرین کننده ها و نگهدارنده های مصنوعی داشته باشند. بر خلاف تهیه چای تهیه شده از قبل ، تهیه خود را انتخاب کنید. دکتر کوری توضیح می دهد: "هرچه برگ چای بیشتر پردازش شود ، کاتچین ها نیز تأثیر کمتری دارند. "چای سبز حداقل فرآوری شده و بیشترین فواید چای موجود را برای سلامتی دارد."

امروز برای خودتان یک فنجان بریزید!

در حالی که همیشه می توانید چیزهای زیادی از حد خوب داشته باشید ، چای برای اکثریت قریب به اتفاق بزرگسالان سالم یک انتخاب سالم است. دکتر کوری می گوید: "به طور کلی ، کسانی که مرتبا چای سبز می نوشند از افرادی که این نوشیدنی را نمی نوشند سالم ترند." "نوشیدن آن بسیار ایمن است و فقط در صورت مصرف زیاد اشکالاتی دارد." بنابراین این مزایای سلامتی نوشیدن چای را ادعا کنید و امروز خنک شوید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 47
  • بازدید ماه : 143
  • بازدید سال : 871
  • بازدید کلی : 2,825