loading...
مجله زیبایی و سلامت 21
مریم بازدید : 32 سه شنبه 11 شهریور 1399 نظرات (0)

این گیاهان و مکمل ها را در نظر بگیرید:

اگر در فکر افزودن مکمل جدیدی به رژیم خود هستید ، به خصوص اگر پتانسیل کاهش قند خون را دارد ، با پزشک خود صحبت کنید. لورا شین-مک وورتر ، داروساز و نویسنده انجمن دیابت آمریکا می گوید: "افراد دیابتی ممکن است به دنبال چیزی باشند که قدرت آن کمتر از دارو یا مواردی باشد که سایر موارد بهداشتی فراتر از کنترل قند خون را درمان کند ، مانند کلسترول بالا." راهنمای گیاهان و مکمل های غذایی: آنچه باید از آلوئه تا روی بدانید. با این حال ، کارشناسان تمایلی به توصیه مکمل برای افراد دیابتی ندارند زیرا تحقیقات محدودی در مورد ایمنی طولانی مدت انجام شده است. بعلاوه ، هیچ مکمل قند خون را به اندازه داروهای داروی دیابت (در ترکیب با یک سبک زندگی سالم) کنترل نمی کند.

ژیمنا سیلوستر:

کاربرد اصلی: کاهش قند خون

دوز معمول: 200 تا 250 میلی گرم دو بار در روز

نام هندی این گیاه ، gurmar ، به عنوان "تخریب قند" ترجمه می شود ، زیرا گیاه به عنوان یکی از قوی ترین گیاهان برای کنترل قند خون در نظر گرفته می شود. اعتقاد بر این است که با افزایش فعالیت آنزیم هایی که به سلول ها کمک می کند تا از گلوکز استفاده کنند یا با تحریک تولید انسولین کار می کند. اگرچه به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است ، اما مشخص نیست که باعث ایجاد عوارض جانبی جدی می شود. مطالعه ای که در سال 2017 در ژورنال Appetite منتشر شد نشان داد که از بین 51 شرکت کننده سالم ، کسانی که چای حاوی Gymnema sylvestre می نوشند علاقه خود را به غذاهای شیرین کاهش می دهند ، این می تواند برای افراد چاق و دارای اضافه وزن مlicثر باشد.

خربزه تلخ:

کاربرد اصلی: کاهش قند خون

مقدار معمول: روزانه 50 تا 100 میلی لیتر (تقریبا 3 تا 6 قاشق غذاخوری) آب میوه

تصور می شود که خربزه تلخ که به درستی نامیده می شود به سلول ها در استفاده موثرتر از گلوکز و جلوگیری از جذب قند در روده کمک می کند. مطالعه ای در مجله Ethnopharmacology ، مقایسه خربزه تلخ با یک داروی دیابت و دریافت که این باعث کاهش فروکتوزامین در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود. با این حال ، دوز کم دارویی که قبلاً تأیید شده بود ، این کار را به طور مثرتری انجام داد. در یک مطالعه در سال 2017 بر روی موش ها که در پزشکی مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد منتشر شده است ، محققان پیشنهاد می کنند که خربزه تلخ ممکن است باعث کاهش قند خون بالا در دیابت نوع 1 شود. مشکلات دستگاه گوارش عوارض جانبی احتمالی است.

منیزیم:

کاربرد اصلی: کاهش قند خون

مقدار معمول: 250 تا 350 میلی گرم یک بار در روز

کمبود منیزیم در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 غیر معمول نیست و می تواند باعث افزایش قند خون و مقاومت به انسولین شود. تحقیق در مورد اینکه آیا استفاده از مکمل های منیزیم عملکرد انسولین را بهبود می بخشد و سطح قند خون را کاهش می دهد ، بی نتیجه است. اگر دیابت دارید ، قبل از مصرف منیزیم از پزشک بخواهید کمبود شما را بررسی کند. Shane-McWhorter می گوید: "اگر آسیب کلیوی داشته باشید ، که در دیابت نسبتاً شایع است ، ممکن است سطح منیزیم شما خیلی زیاد باشد." "منیزیم بیش از حد ممکن است باعث فشار خون پایین و ضربان قلب نامنظم شود.

کاکتوس گلابی خاردار:

کاربرد اصلی: کاهش قند خون

دوز معمول: اگر آن را به عنوان غذا می خورید ، روزانه 1⁄2 فنجان میوه کاکتوس پخته شده را هدف قرار دهید. در غیر این صورت ، دستورالعمل های برچسب را دنبال کنید.

میوه رسیده این کاکتوس در برخی مطالعات کوچک نشان داده شده است ، از جمله یک مطالعه حیوانی در سال 2017 که در پزشکی مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد منتشر شده است ، که نشان می دهد این میوه سطح قند خون را در موشهای دیابتی کاهش می دهد. با این حال ، نتایج مطالعات حیوانات همیشه قابل انتقال به انسان نیست. شاید بتوانید میوه را در فروشگاه مواد غذایی خود پیدا کنید ، اما در غیر این صورت ، آن را به عنوان یک آب میوه یا پودر در فروشگاه های مواد غذایی سالم جستجو کنید. میوه نیز مانند این سبزیجات دارای فیبر زیادی است.

اسید گاما-لینولنیک:

کاربرد اصلی: تسکین درد عصب

مقدار معمول: 270 تا 540 میلی گرم یک بار در روز

گاما-لینولنیک اسید یا GLA ، یک اسید چرب است که در روغن گل مغربی پیدا می شود. تحقیقات بالینی اولیه نشان می دهد که مصرف GLA به مدت شش ماه یا بیشتر ممکن است علائم درد عصبی را در افراد مبتلا به نوروپاتی دیابتی کاهش دهد.

کروم:

کاربرد اصلی: کاهش قند خون

دوز معمول: 200 میکروگرم یک بار در روز

کمبود کروم بیشتر در بین افراد مبتلا به دیابت نوع 2 دیده می شود. یک باور عمومی این است که مصرف کروم به کنترل بیماری آنها کمک می کند. با این حال ، مروری بر تحقیق منتشر شده در سال 2016 در آکسفورد آکادمیک تغذیه بررسی نشان می دهد که شواهد حمایت از مزایای مکمل های کروم برای دیابت نوع 2 مخلوط است.

زغال اخته:

کاربرد اصلی: محافظت از چشم و اعصاب

دوز معمول: 80 تا 120 میلی گرم دو بار در روز عصاره زغال اخته استاندارد شده

این خویشاوند بلوبری حاوی آنتی اکسیدان های قوی در میوه و برگ های آن است. این آنتی اکسیدان ها که آنتوسیانین نامیده می شوند ، ممکن است به جلوگیری از آسیب رگ های خونی ریز کمک کنند که منجر به درد عصبی و رتینوپاتی شود (آسیب به شبکیه چشم). اگرچه زغال اخته معمولاً برای بهبود بینایی تبلیغ می شود ، اما گزارش شده است که این عصاره سطح قند خون را کاهش می دهد. و مطالعه دیگری روی بزرگسالان مبتلا به سندرم متابولیک نشان داد که خوردن زغال اخته تازه ترشح انسولین را نیز تحریک می کند.

آلفا لیپوئیک اسید:

موارد اصلی: کاهش درد عصب ، کاهش قند خون

دوز معمول: 600 تا 800 میلی گرم در روز

ALA ، مخفف اسید آلفا لیپوئیک ، بسیاری از رادیکال های آزاد را خنثی می کند - اتم های اکسیژن واکنشی که می توانند به سلول های دیگر آسیب برسانند. تجمع رادیکال های آزاد ، که تا حدی ناشی از افزایش قند خون است ، می تواند منجر به آسیب عصبی و سایر مشکلات شود. مطالعه ای که در سال 2015 در مجله فیزیولوژی و داروسازی کانادا منتشر شد نشان داد که ALA به پیشگیری و هم در درمان دیابت کمک می کند. Shane-McWhorter می گوید ، به عنوان درمانی برای نوروپاتی دیابتی ، "ALA ممکن است بیشتر در آسیب عصبی زودرس کمک کند تا مشکلات پیشرفته تر." مطالعات دیگر کاهش درد عصبی ، بی حسی و سوزش را نشان داده است.

زغال اخته:

کاربرد اصلی: کاهش قند خون

دوز معمول: 5 تا 30 گرم با هر وعده غذایی یا 15 تا 90 گرم با یک وعده در روز

كلی رودریگز ، پرستار ثبت شده و مدیر برنامه جهانی دیابت در Parkland Health & Hospital System در دالاس ، می گوید: "شنبلیله گیاهی است كه تصور می شود تأثیر مثبتی بر متابولیسم و ​​احتمالاً فشار خون دارد." با این حال ، تحقیقات محدود است. این اثر ممکن است تا حدی به دلیل فیبر زیاد دانه ها باشد. آنها همچنین حاوی یک اسید آمینه هستند که به نظر می رسد ترشح انسولین را تقویت می کند. یک مطالعه کوچک ، که در سال 2017 در مجله Ayu منتشر شد ، نشان می دهد که خوردن شنبلیله ممکن است سطح گلوکز خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد.

جینسنگ:

کاربرد اصلی: کاهش قند خون

دوز معمول: 1 تا 3 گرم در روز به شکل کپسول یا قرص یا 3 تا 5 میلی لیتر تنتور سه بار در روز

این گیاه چینی که به فواید تقویت کننده سیستم ایمنی و مبارزه با بیماری معروف است ، چندین مطالعه مثبت دیابت در پشت خود دارد. محققان دریافته اند که جینسینگ باعث کاهش جذب کربوهیدرات می شود. توانایی سلولها برای استفاده از گلوکز را افزایش می دهد. و ترشح انسولین از پانکراس را افزایش می دهد. تیمی از محققان دانشگاه تورنتو بارها نشان داده اند که کپسول های جینسینگ در مقایسه با قرص های دارونما در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ، گلوکز خون را کاهش می دهد.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 26
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 70
  • بازدید ماه : 166
  • بازدید سال : 894
  • بازدید کلی : 2,848